easy Animation

Czym się różni animacja od nagranego obrazu z meczu lub treningu? Wykonanie zawodników zawsze odbiega w większym lub mniejszym stopniu od ideału. Materiał filmowy wykorzystywany jest do wskazania niedoborów i formułowania korekt, a jeśli przekazywane są pochwały, to i tak zawsze można znaleźć elementy, które nie zostały przełożone perfekcyjnie na boiskową praktykę. Animacje odzwierciedlają za to trenerskie pomysły w stu procentach – pod warunkiem, że sami mamy wypracowany precyzyjny plan taktyczny, a także wizję przebiegu ćwiczeń i gier treningowych.

 

 

 

W moim życiu trenersko-analitycznym stworzyłem prawie 200 różnych animacji. Przede wszystkim, zwizualizowałem w ten sposób autorski System Gry, zarchiwizowałem ogromną ilość kategorii sytuacji boiskowych w obu fazach gry plus przy stałych fragmentach, jednocześnie implementując kompleksowe struktury rozwiązań do każdej z kategorii sytuacji. Animacje pozwalają mi prezentować rozmieszczenie drużyny w poszczególnych, następujących po sobie, kategoriach sytuacji z płynnymi ścieżkami poruszania zawodników (biorąc pod uwagę także tempo i dynamikę ruchu) – oraz cyrkulację piłki, dając możliwość łączenia wielu struktur taktycznych. „Ruchome grafiki” wykorzystywałem podczas odpraw taktycznych z zespołem czy analizach indywidualnych w każdym Klubie, w którym miałem okazję pracować. Animowane obrazy pojawiały się na bieżąco między innymi w GKS-ie Katowice, Cracovii czy Miedzi Legnica, pozwalając bardzo dokładnie wyjaśnić zawodnikom nie tylko wizję gry, przedstawić System Gry, ale również wiernie towarzysząc w sukcesywnym wypracowywaniu koncepcji boiskowych działań. Traktuję animacje na równi z zarejestrowanym obrazem, ponieważ posiadają bardzo dużą wagę – można stosować je w celach przygotowawczych, wprowadzających, ukazujących perfekcję wykonania, natomiast bardzo dobry pomysł stanowi też tworzenie animacji prezentujących mankamenty w grze. Oczywiście, nie wolno zapominać o idei porównawczej z prawdziwym obrazem. Dodatkowo stosowałem tego typu wizualizację do przedstawienia ćwiczeń oraz gier treningowych w trakcie przedtreningowych odpraw – opowiada Marcin Gabor, Trener i Analityk, dzisiaj pełniący również funkcję Head of tactical analysis & development w niemieckiej firmie LIGEN analytics.

Zaprojektowane animacje wykorzystywałem również od 2010 roku podczas własnych warsztatów: „Piłka nożna – poznaj ją od nowa”, „Analiza taktyczna widziana inaczej” oraz „Profesjonalna droga do zawodu Trenera”, tłumacząc swoje rozumienie gry. Między innymi na tej bazie przekazywałem wiedzę Trenerom przy okazji wykładów w ramach kursów trenerskich UEFA A, czy wystąpień przed Trenerami i Analitykami w Niemczech oraz Hiszpanii. Wszystkie animacje stworzyłem na bazie programu easy Animation, dlatego polecam to narzędzie każdemu, kto chce sprofesjonalizować i uporządkować określone elementy Modelu Pracy – puentuje Marcin Gabor.

 

Charakterystyka easy Animation

  • program kompatybilny zarówno z system operacyjnym Windows, jak i MacOS

  • możliwość różnego odwzorowania zawodników – w formie postaci lub figur geometrycznych (okręgi, trójkąty)

  • narzędzie przeznaczone do wizualizacji meczowych aspektów taktycznych oraz ćwiczeń/gier treningowych

  • ponad 50 grafik – sprzęt treningowy, bramki

  • możliwość ruchomego odwzorowania rozmieszczenia i poruszania zespołu, cyrkulacji piłki, zachowań drużyny oraz poszczególnych zawodników w ujęciu zespołowym, a do tego prezentacji przebiegu ćwiczenia/akcji

  • animacje budowane klatka po klatce – wystarczy przesunąć wybrane elementy (zawodnicy, piłka) w żądane miejsce na boisku i zaakceptować klatkę animacji

  • listwa czasu pozwalająca śledzić oraz edytować animację klatka po klatce lub po prostu dodawać kolejne elementy

  • funkcja eksportu animacji do formatu .mpeg, dzięki czemu scenę można zaprezentować w dowolnym miejscu lub przesłać do kolejnych osób

  • korekta animacji możliwa w każdej chwili – nawet po długim czasie

  • obrazy nieruchome można eksportować – jako obrazek – do formatu .jpg

 

Funkcje programu

 

  • Listwa czasu

Wspominaliśmy już o listwie czasu. To narzędzie umożliwia precyzyjne budowanie animacji, edycję klatek, korektę w dowolnym momencie oraz ewentualne „wklejanie” dodatkowych fragmentów animacji już po fakcie.

 
  • Konfiguracja zawodników

W menu zawodnika można ustawić wybrać kolor koszulki, zdefiniować wielkość zawodnika i ustawienie (pozycję) jego ciała w ruchu. Dodatkowi istnieje możliwość przesunięcia postaci na pierwszy plan lub ukrycia w tle.

 
  • Wprowadzanie tekstu

Krótkie informacje, wskazówki, wyjaśnienia, komentarze – funkcja dodawania i edycji tekstu daje szansę uzupełnienia animacji o żądany opis.

 
  • Dodawanie rysunków analitycznych

Każdą animację można wzbogacić – jako element projektu – lub w trakcie prezentacji o rysunki analityczne, zwracające uwagę na wybrane aspekty taktyczne. Do tego celu można wykorzystać pola, okręgi, strzałki. Wszystko, oczywiście, w dobranym do sytuacji rozmiarze.

 

Marka TrainerPRO gwarantuje 5% rabatu (od ceny netto) na zakup oprogramowania w porównaniu z ceną producenta. W przypadku jednoczesnego nabycia również programu easy Sports-Graphics, przyznajemy na oba produkty aż 10% zniżki!


Koszt licencji (uwzględniając standardowe 5% rabatu)

  • easy Animation (pojedyncza licencja): 195,40 euro
  • easy Animation (licencja klubowa – 5 egzemplarzy): 735,47 euro
 

Aby uzyskać rabat, trzeba skontaktować się z biurem marki TrainerPRO. Wtedy też przekażemy odpowiedni kod rabatowy, który należy wprowadzić przy wykonywaniu transakcji. Informacje dotyczące całej procedury przekażemy w korespondencji indywidualnej.